Strieborný šíp

V septembri v roku 1991 na trh prichádza nástupca úspešného modelu Peugeot 205, typ 106. Prvý rok je dostupný len ako trojdverový hatchback a základné motorizácie – litrový a 1,1l benzínový štvorvalec – využívajú na prípravu zmesi karburátor. Rok 1996 prináša malému Peugeotu modernizáciu a s ňou aj vrcholnú verziu GTI s atmosférickou 1,6-tkou so 16-ventilovou hlavou a výkonom 120 koní. Vzhľadom voči obyčajnej verzii sa líši plastovými lemami na blatníkoch a novými hliníkovými diskami. A práve takéto GTI vám teraz predstavím.

Strieborný Peugeot 106 GTI z Košíc prešiel rozsiahlou renováciou. Najväčší problém, ktoré tieto autá trápi je korózia prahov a lemov zadných blatníkov. U tohto kúsku je to však minulosť. Všetky časti karosérie napadnuté koróziou boli opravené a dôsledne ošetrené, vrátane dutín. Na 106 GTI je zachovaný pôvodný lak. Staré sériové tlmiče nahradili športové tlmiče Bilstein Group N na oboch nápravách. Vpredu spolupracujú s fialovými strunami od spoločnosti Eibach. Karosériu spevňuje aj predná rozpera OMP. Vymenili sa rovnako všetky brzdové obloženia a kotúče za Brembo Maxline vrátane nových brzdových hadičiek a trubiek, ktoré pri zadných kolesách radi hrdzavejú.

Renovácia sa týkala aj motora. Ten bol rozobratý do poslednej skrutky a každý diel ručne skontrolovaný. Kľukový hriadeľ, ojnice, piesty a vačkové hriadele ostali sériové, sú vo výbornom stave. Motor dostal všetky nové ložiská a na novo vyskladanú hlavu. Inak je zachované aj sériové naladenie, čo znamená výkon 120 koní (87 kW). Dýcha sa mu však o čosi ľahšie, je jemne upravené nasávanie vzduchu i keď na prvý pohľad sa môže zdať pôvodné. Z druhej strany sú osadené ladené výfukové zvody 4-2-1, ktoré ústia v nerezovom potrubí. Vzadu sa nachádza zaujímavosť v podobe vyústenia do dvoch koncoviek. Výfuk je totiž vybavený Y-vetvou s elektronickou klapkou.  Mestské prejazdy sú teda mierumilovné voči susedom, ale za tabuľou, jedným prepnutím sa objaví nádherná zvuková kulisa tejto živej 1,6-tky.

Interiér ostal v sériovej podobe s pár drobnými úpravami. Pôvodné sedadlá sú veľmi pohodlné a skvelo držia telo aj v rýchlejších prejazdoch zákrut, to šoférove je obohatené 4-bodovými pásmi Schroth. Kabína sa zdá sparťanská, no v skutočnosti na 90.-te roky a B-segment je v nej dosť bohatá výbava. Elektrické predné okná, elektricky nastaviteľné spätné zrkadklá, 2x airbag, akurát klimatizácia je už minulosťou. Aktuálny majiteľ si do interiéru naskladal aj kompletnú zvukovú sústavu od firmy Alpine. Volant je zo staršieho modelu 205, originál sa nachádza na poličke v garáži a je súčasťou zopár ďalších náhradných dielov pri predaji. 106 je aktuálne obutá na 15-palcovej sade hliníkových diskov s pneumatikami Toyo Proxes 195/45 R15. K vozidlu je tiež 14-palcová sada originálnych diskov so zimnými pneumatikami 185/60 R14. Všetky rozmery kolies sú zapísané v technickom preukaze. V garáži súčasného majiteľa parkuje Peugeot 106 GTI od roku 2015. Nakoľko je 106 GTI už len víkendovka, počas zimy bola odložená. Aktuálne by sa mu však do garáže hodilo niečo väčšie, preto svoj Peugeot ponúka na predaj za 8 500 € alebo podobnej ponuke.

Peugeot 106 GTI 16V
rok výroby 1997
1,6 benzín 120 koní 145 Nm
5-stupňová manuálna prevodovka
pohon predných kolies
najazdených 216 500 kilometrov
2x kľúč
VIN VF31CNFXE52008782

Cena
8 500 €

Kontakt
Ján (Košice)
+421 911 546 207

Text & Foto: Mateo

  • peugeot-106-gti-7-min.jpg
  • peugeot-106-gti-11-min.jpg
  • peugeot-106-gti-18-min.jpg
  • peugeot-106-gti-19-min.jpg
  • peugeot-106-gti-20-min.jpg
  • peugeot-106-gti-23-min.jpg
  • peugeot-106-gti-26-min.jpg
  • peugeot-106-gti-33-min.jpg
  • peugeot-106-gti-35-min.jpg
  • peugeot-106-gti-38-min.jpg
  • peugeot-106-gti-39-min.jpg
  • peugeot-106-gti-41-min.jpg
  • peugeot-106-gti-45-min.jpg
  • peugeot-106-gti-49-min.jpg
  • peugeot-106-gti-52-min.jpg
  • peugeot-106-gti-55-min.jpg
  • peugeot-106-gti-57-min.jpg

  • peugeot-106-gti-5-min.jpg
  • peugeot-106-gti-10-min.jpg
  • peugeot-106-gti-16-min.jpg
  • peugeot-106-gti-22-min.jpg
  • peugeot-106-gti-27-min.jpg
  • peugeot-106-gti-28-min.jpg
  • peugeot-106-gti-30-min.jpg
  • peugeot-106-gti-32-min.jpg
  • peugeot-106-gti-36-min.jpg
  • peugeot-106-gti-44-min.jpg
  • peugeot-106-gti-46-min.jpg
  • peugeot-106-gti-48-min.jpg
  • peugeot-106-gti-53-min.jpg
  • peugeot-106-gti-54-min.jpg
  • peugeot-106-gti-59-min.jpg
  • peugeot-106-gti-60-min.jpg
  • peugeot-106-gti-61-min.jpg
  • peugeot-106-gti-62-min.jpg
  • peugeot-106-gti-63-min.jpg

 

populárne inzeráty

Toyota Corolla 2,0T 4wd

Toyota Corolla 2,0T 4wd
Košice
27 000 €

VW POLO PROTO

VW POLO PROTO
MARTIN
59 900 €

Golf 2 16V turbo

Golf 2 16V turbo
Modra
12 000 €

Seat Supercopa TDI

Seat Supercopa TDI
Žiar nad Hronom
27 000 €

ALU - ACR KERSHER - FORD / 4 x 108, 9 x 14" - SPORT

ALU - ACR KERSHER - FORD / 4 x 108, 9 x 14" - SPORT
Brno
150 €

populárne inzeráty

Toyota Corolla 2,0T 4wd

Toyota Corolla 2,0T 4wd
Košice
27 000 €

VW POLO PROTO

VW POLO PROTO
MARTIN
59 900 €

Golf 2 16V turbo

Golf 2 16V turbo
Modra
12 000 €

Seat Supercopa TDI

Seat Supercopa TDI
Žiar nad Hronom
27 000 €

ALU - ACR KERSHER - FORD / 4 x 108, 9 x 14" - SPORT

ALU - ACR KERSHER - FORD / 4 x 108, 9 x 14" - SPORT
Brno
150 €
© 2023 rallybazar.sk - All Rights Reserved - all for racing