Slovakia 69% Slovakia
Czechia 15% Czechia
United States 6% United States
Austria 2% Austria
Hungary 2% Hungary

Total:

32

Countries
02399
Today: 9
This Week: 463
This Month: 268

Renault 5 Turbo 2 z roku 1984 v krásnom stave

Písali sa 70. roky a rýchlostné skúšky brázdili autá ako Lancia Stratos, Ford Escort či neskôr Fiat 131 Abarth. Renault začal uvažovať ako by dokázal poraziť práve Lanciu s jej športovým modelom Stratos. Tak prišiel viceprezident výroby Jean Terramorsi s myšlienkou vytvoriť novú športovú verziu Renaultu 5 Alpine supermini s motorom preloženým doprostred. Nové auto si žiadalo tiež dizajnovú úpravu. Nový vzhľad Renaultu 5 navrhol Marc Deschamps v Bertone na čele s hlavným dizajnérom Marcellom Gandinim.

renault5turbo2

Športový Renault 5 dostal preplňovaný 1,4-litrový štvorvalec priamo za sedadlá dvojmiestnej kabíny. Motor využíval vstrekovanie paliva Bosch K-Jetronic a turbodúchadlo Garrett AiResearch T3. Radový štvorvalec mal klasický OHV rozvod s dvomi ventilmi na valec. V cestnom naladení dosahoval krásnych 160 koní a 221 Nm.

Hoci používal upravenú karosériu zo štandardného Renaultu 5 a bol označený ako Renault 5, mechanika bola radikálne odlišná. Najväčším rozdielom bol pohon zadných kolies a premiestnený motor oproti normálnej verzie s pohonom predných kolies a motorom uloženým vpredu. Pri navrhovaní Renaultu 5 Turbo inžinieri stiahli do svojich regálov aby splnili ciele športového auta. Nakoľko už existovala Alpine A310 s V6 motorom, využili jej celé zadné zavesenie. 5-stupňová prevodovka bola prevzatá zase z modelu 30 TX avšak otočená o 180 stupňov. V tom čase bol Renault 5 Turbo najvýkonnejším francúzskym sériovým autom.

Po vyrobení homologizačných modelov bola predstavená druhá verzia s názvom Turbo 2, v ktorej bolo použitých omnoho viac sériových dielov z „Päťky“ a nahrádzali komponenty z ľahkej zliatiny. Turbo 2 upustila aj od úžasných sedadiel a palubnej dosky Bertone a veľa dielov už nebolo lakované v ikonickej červenej alebo modrej no boli v tmavošedej farbe. Turbo 2 tak bolo lacnejšie, ale malo takmer rovnaký výkon a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Šprint z 0 – 100 km/h zvládol Renault za 6,9 sekundy. Na odlíšenie od novšej verzie Turbo 2 sa pôvodný Renault 5 Turbo často označuje ako „Turbo 1“. Stroj na fotkách vlastní starostlivý belgický majiteľ, ktorý ho udržiava v bezchybnej kondícií. Na odometri je natočených 127 tisíc kilometrov a s rokom výroby 1984 je to skutočne nádherný stav. Ak by ste mali záujem o jeho kúpu, cena tohto Renaultu 5 Turbo 2 je 92 000 €.

Zdroj: Classic Trader

populárne inzeráty

Citroen Saxo vts 1.6 16v
( / Tréningové / Hobby autá / Motorky)

Citroen Saxo vts 1.6 16v
09-25-2022

Škoda Fábia
( / Kopcové a okruhové autá)

Škoda Fábia
03-18-2022

BMW 330i
( / Tréningové / Hobby autá / Motorky)

BMW 330i
01-09-2023

Škoda felicia 1600
( / Autocross / Rallycross / Offroad)

Škoda felicia 1600
03-23-2022

Citroen C2 VTS Gr.A/SK Rally
( / Skupina A / WRC)

Citroen C2 VTS Gr.A/SK Rally
03-28-2022

NAJNOVŠIE INZERÁTY

© 2020 rallybazar.sk - All Rights Reserved - all for racing

Please publish modules in offcanvas position.